reklama

Už nezáviď človek

Sedíte v kancelárií, v potravinách, v bare, v novinovom stánku alebo ste riaditeľom, živostníkom, grafikom alebo iným - ikom, ktorý nechcel zarábať na niekoho, ale chcel zarábať sám na seba. Denne trčíte v práci 8 hodín, čo predstavuje 40 hodín do týždňa, na konci mesiaca počítate peniaze, ktoré Vám ostali v peňaženke. Pár eúr, ktoré obraciate z ľava do prava a potom z prava do ľava a čakáte na dátum kedy Vám, Váš nadriadený ohlási skvelú správu - máááte výplatu. A potom si žijete ako radový občan, ktorý sa snaží žiť z mála, ale chce mať veľa a závidí všetkým, ktorí majú trošku viac než je obvyklé... Poviem Vám jednu veľkú pravdu. Chcete mať viac? Majte. Hory, doly, polia aj oceány...len preboha nezávidte.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Môj dedo bol obyčajný robotník. Žil v drevenej chalupe, kde sa pri peci tlačilo osem detí. Nemal školu, žiadne vzdelanie, ale mal o čosi viac než ostatní. Bol veľmi pokorný a hlavne šikovný. Jeho diplomy a medaily za výbornú prácu, boli porozvešané po celom dome. Nikdy nepatril k zbohatlíkom, ale k ľuďom, ktorí svoju prácu milovali, nevytŕčali sa nad ostatných a vážili si každý halier, ktorý si doslova vydrel.

Niekedy premýšľam nad tým, či ešte ostalo na svete pár pokorných ľudí, ktorí nezávidia, ktorí sa nenaháňajú za peniazmi takou rýchlosťou akoby im malo pár papierov zachrániť stratené zdravie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

XXX

Môj známy je podnikateľ.

Teda, nevedel, čo so životom, tak si otvoril nejakú firmu a pri každom stretnutí s priateľmi hovoril o tom, aký je on skvelý podnikateľ.

Kupoval si drahé autá z Nemecka a premával sa ním v lete, v intervaloch 3 x do dňa aby ho ľudia z terasy stihli zachytiť a hovoriť o ňom, aký je on " čávo " keď má také auto.

Ženy ho " milovali " pre jeho peniaze, ktoré prakticky nemal, ale to bolo vlastne jedno.

No, ale dostanem sa k poctate veci. Tak som sa s tým mojim známym raz stretla a on mi hodinu rozprával o tom, čo všetko mal a čo ešte len bude mať a keď si všimol, že ma to až tak nezaujíma, tak mi povedal :

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- Môžeš to zaplatiť?

- Jasné, že môžem,- vravela som lebo sa mi to zdalo normálne.

No, ale potom sa to stalo raz, dva - krát, tri - krát a on sa stále obrňoval tým, že si zabudol peňaženku alebo nebol v banke.

Mne to nerobí problém, rada zaplatím, len som cítila, že v tom niečo bude viac a tak som sa ho raz spýtala :

- Hejže sa ti v tom podnikaní až tak nedarí?

- Až tak nie.

- Prečo si kupuješ také drahé autá keď na to nemáš?

- Lebo som chcel aby mi ľudia závideli.

XXX

Neviem prečo ľudia hodnotia druhých ľudí na základe toho, čo robia.

Mám kamarátov, ktorí nemajú získané žiadne vzdelanie, ale sú zodpovední k svojej práci a robia ju svedomito.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mám kamarátky, ktoré sú vyštudované právničky, manažérky, lekárky a nepotrebujú sa svojou profesiou chváliť

Viete to, že niekto niečo vlastní, ešte neznamená, že na netopí v pra pra pra dlhoch a to, že niekto robí predavačku, ešte neznamená, že stagnuje.

Skúste nezávidieť a tešte sa z toho, čo máte..možno sa Vám bude žiť ľahšie.

PHOTO : deviantart.com

alexandra Šupolová

alexandra Šupolová

Bloger 
  • Počet článkov:  156
  •  | 
  • Páči sa:  0x

O tom ako voňajú príbehy, ktoré sa musia len prežiť.. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáLietajme spolu..Dýchaj, usmej sa a žiA kde máš srdce Kika?Osobné neosobné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu